Sharipov Mirjalol Jamoladdin o‘g‘li
Talaba | Ilm yo‘lida izlanayotgan yetakchi | Inklyuziv ta’lim g‘oyasining fidoyisi
Tug‘ilgan sana: 17-iyun, 2005-yil
Tug‘ilgan joy: Toshkent viloyati, Chirchiq shahri
Ta’lim: Chirchiq davlat pedagogika universiteti, Maxsus pedagogika yo‘nalishi
Faoliyati: “Taraqqiyot” jamoasi lideri, “LogoRobot” va “LogoMother” loyihalari muallifi
Ichki islohotlar orqali tashqi o‘zgarish sari
Har bir o‘zgarish insonning o‘zida boshlanadi. Bu hayot haqiqatini Sharipov Mirjalol Jamoladdin o‘g‘li juda yoshligidanoq anglab yetgan. U uchun talabalik — oddiy bosqich emas, balki jamiyatdagi mavjud muammolarga yechim taklif qilish, kelajakni ilm bilan yasash yo‘lidir.
Maxsus pedagogika sohasini tanlash esa tasodif emas edi. Bu — jamiyatdagi zaif qatlamlar himoyasi, ularni hayot markaziga olib chiqish istagining mantiqiy davomidir. U inklyuziv ta’limni “kelajak jamiyati asoslaridan biri” deb biladi. Aynan shu e’tiqod uni har bir loyihasiga kuch, har bir so‘ziga mas’uliyat bilan yondashishga undaydi.
Yetakchilik — ilhom va intilish natijasi
Mirjalol bugungi kunda fakultetda “Taraqqiyot” jamoasining lideri sifatida faoliyat yuritmoqda. U faqat o‘z ustida emas, balki jamoasi, atrofidagilar bilan birgalikda o‘smoqda. “LogoRobot” va “LogoMother” loyihalari esa uning tashabbuskorligi va zamonaviy fikrlash qobiliyatini yaqqol namoyon etadi.
Uning xalqaro maydondagi ishtiroki ham e’tiborga loyiq. O‘zbekiston va Hindiston tomonidan tashkil etilgan “Kelajak liderlari” xalqaro almanaxida e’tirof etilishi, Qozog‘iston va Qirg‘izistonda o‘tkazilgan nufuzli ilmiy-amaliy konferensiyalarda ma’ruzachi sifatida ishtirok etgani — Mirjalolning ilmiy qarashlari xalqaro hamjamiyat tomonidan ham e’tirof etilayotganini anglatadi.
Ilmiy tafakkur, badiiy sezgi, va o‘ziga xoslik
Bugunga qadar Mirjalolning 20 dan ortiq ilmiy va badiiy maqolalari turli jurnallarda nashr etilgan. U yozadi. Fikrlaydi. Xulosa chiqaradi. She’r yozadi, hikoya tuzadi. U uchun har bir satr — jamiyatga aytilayotgan xabardir.
“E’tiborda bo‘lishning yagona talabi — bu hech kimga o‘xshamaslikdir,” — deydi u.
Bu prinsip uning hayotidagi har bir qadami, har bir tanlovida namoyon bo‘ladi. U o‘z yo‘lini boshqalarnikidan farq qiladigan, ammo jamiyatga foydali bo‘lgan izdan izlaydi. Har bir iqtibosi, har bir fikri o‘ziga xos, shaxsiy falsafa asosida shakllangan.
O‘zligingcha bo‘lish — jasoratdir
Mirjalol har qanday sharoitda, har qanday sinovda inson o‘zligicha qolishi kerakligiga ishonadi. Uningcha, “O‘ylaganlaricha emas, o‘zligingcha bo‘l” degan shior — nafaqat shaxsiy, balki jamiyatda ham haqiqatga aylanishi zarur.
Bo‘sh vaqtlarida u kuylaydi, she’r yozadi, chet tillarini o‘rganadi, ijod qiladi. Hozirda u inklyuziv ta’lim mavzusida targ‘ibot kitobi ustida ish olib bormoqda. Bu kitob — nafaqat ma’lumotnoma, balki yangi dunyoqarash tarbiyalovchi qo‘llanma bo‘lishi kutilmoqda.
Kuzatuvchi emas — ta’sir qiluvchi avlod vakili
Mirjalol ta’lim jarayonini passiv o‘zlashtirish emas, balki faol ta’sir ko‘rsatish vositasi sifatida ko‘radi. U:
“Ergashayotganlarni his qilish, ikki qadam oldinda bo‘lish — bu yetakchilik emas, bu mas’uliyatdir,” — deydi.
Uningcha, yoshlar jamiyatda muammoni ko‘ruvchi emas, uni hal qiluvchi kuchga aylanishi kerak. Bu kuch esa qat’iyat, ijodkorlik va optimizmda yashiringan. Aynan shuning uchun Mirjalol noqulay vaziyatlardan tez chiqib ketish, ijobiy fikrlash va harakatga e’tibor berishni o‘zining asosiy tamoyili sifatida tanlagan.
Orzulari — insoniylik, tenglik va taraqqiyot yo‘lida
Sharipov Mirjalol Jamoladdin o‘g‘li kelajakda mamlakatimizda inklyuziv ta’lim renessansiga erishishni orzu qiladi. Bu sohada jahon andozalariga mos, lekin o‘zbek milliy ruhiga uyg‘un ta’lim tizimini qurish — uning eng katta maqsadlaridan biridir. Bu yo‘lda u xalqaro tajriba, ilm, yetakchilik va ijtimoiy hissiyotlarni uyg‘unlashtirmoqda.
“Men jamiyatni o‘zgartirmoqchi emasman — men jamiyat ichida o‘zgara oladigan yoshlarni ko‘paytirmoqchiman. Zero, kuch — ta’sirda, jasorat — o‘zligingda.”
Mirjalol — bugunning talabasi, ammo ertangi muallif. U inklyuziv jamiyat, teng imkoniyatlar, va ma’naviy yuksalishga xizmat qiluvchi yangi avlod yetakchisi bo‘lib ulg‘aymoqda.